خدمات شرکت دانشکار صنعت بنا:

خدمات شرکت دانشکار صنعت بنا، ابنیه و ساختمان، تاسیسات و تجهیزات، نفت و گاز و همچنین محصول ما خانه و هتل های کپسولی هوشمند و خود تامین است جهت اطلاعات بیشتر این صفحه را مطالعه کنید.

ابنیه و ساختمان:

 – خانه های کپسولی

 – ساختمان های سبز LEED

 – معماری و طراحی داخلی

 – سفارشی سازی ساختمان

 – محوطه سازی و فضای سبز

 – سازه های فولادی و بتنی

تاسیسات و تجهیزات:

 – تهویه مطبوع و تأمین آسایش

 – تاسیسات مکانیکی و الکتریکی

 – انرژی پاک و تجدیدپذیر

 – سیستم اعلام حریق

 – BMS & Smart Home

 – سیستم های مخابراتی و ارتباطات

نفت و گاز:

 – طراحی و اجرای گاز رسانی صنایع عمده و مجتمع ها

 – شبکه توزیع گاز و خطوط انتقال 

 – حفاظت کاتدیک

 – پوشش ها

ساختمان های سبز(LEED):

احداث ساختمان‌های سازگار با محیط زیست و حفظ انرژی. ارزش ساختمان سبز را در سیکل گهواره تا گور یک ساختمان می‌توان مورد بررسی قرار داد، ساختمان سبز روندی است که با محیط زیست و حفظ منابع طبیعی سازگار در طول چرخه عمر ساختمان سازگار می‌باشد. از ایده گرفته تا طراحی، ساخت و ساز، بهره‌برداری، نگهداری، تعمیر و تخریب آن با محیط زیست سازگار بوده ساخت آن نیازمند همکاری متقابل اعضای تیم طراحی می‌باشد.

معماری داخلی و طراحی داخلی :

طراحی تجدی برای تغییر دادن طرح، یا تجدید نظر کردن در مورد طرح و استفاده‌های مطابق نیاز نیز باشد.طراحی داخلی یک حرفه چند وجهی است که شامل توسعهٔ مفهومی، برنامه‌ریزی فضا، بازرسی سایت، برنامه‌نویسی، تحقیق، ارتباط با ذینفعان یک پروژه، مدیریت ساخت و اجرای طرح است.

محصوطه سازی و فضای سبز:

طراحی فضاهای بیرون از منزل، نشانه‌های دیدنی و سازه‌ها برای دستیابی به نتایج زیست‌محیطی، طراحی سیستماتیک و مهندسی عمومی سازه‌های مختلف برای ساخت و ساز و استفاده انسانی، بررسی شرایط اجتماعی، زیست‌محیطی و خاک موجود و فرایندهای موجود در چشم‌انداز و طراحی مداخلات دیگر است.

تعمیر و نگهداری:

تعمیر و نگهداری، در مباحث فنی، به بررسی‌های عملکردی، سرویس‌کاری، تعمیر یا تعویض وسایل، تجهیزات، ماشین‌آلات، زیرساخت‌های ساختمان و پشتیبانی از خدمات در تأسیسات صنعتی، تجاری، دولتی و مسکونی گفته می‌شود.

تهویه مطبوع و تامین آسایش:

انجام عملیاتی روی هوا تا بتوان شرایط هوای محل مورد نظر را برای زیستن، کار کردن یا عملیات صنعتی معین، راحت و بهداشتی کرد و به حد مطلوب برسانیم. تهویه مطبوع باعث می‌شود شرایط هوا طبق روش خاصی به صورت اتوماتیک ثابت بماند یا تغییر کند.تهویه مطبوع یا هوارسانی دلپذیر یا هوایش دلپذیر شاخه‌ای از مهندسی مکانیک است.

تاسیسات مکانیکی و الکتریکی:

تأسیسات به‌طور کلی دو بخش تأسیسات مکانیکی و تأسیسات الکتریکی تقسیم می‌شود. تاسیسات الکتریکی تحت نظارت عالیه و اجرای مهندسین برق انجام می‌گیرد. تأسیسات مکانیکی به گونه‌های مختلفی مانند گرمایی، سرمایی، تهویه، گازرسانی، بخار و غیره دسته‌بندی می‌شوند.

انرژی پاک و تجدیدپذیر:

 انرژی سودمندی است که از منابع تجدیدپذیر به‌دست می‌آید، که در مقیاس زمانی انسانی به‌طور طبیعی دوباره جایگزین می‌شوند. از جمله این منابع می‌توان به منابع خنثی کربنی (منابعی با انتشار کربن صفر) مانند: نور خورشید، باد، باران، جزر و مد، امواج و گرمایش زمین‌گرمایی اشاره کرد.انرژی‌های تجدیدپذیر بیشتر، انرژی را در چهار زمینه مهم تأمین می‌کنند: تولید برق، گرمایش و سرمایش هوا و آب، ترابری و خدمات انرژی روستایی (خارج از شبکه)

سیستم اعلام حریق:

اعلام حریق مکانیزمی از دستگاه ها و اجزای مختلف به هم پیوسته است که برای هشدار در مواقع اضطراری به ویژه آتش سوزی استفاده می شود تا با انجام اقدامات مناسب از کارکنان و عموم مردم محافظت کند.سیستم اعلام حریق ترکیبی از اجزای مختلف مانند آشکارساز دود، آشکارساز حرارت، آشکارساز مونوکسید کربن، آشکارساز چند سنسور، نقاط تماس، صداگیر، زنگ، ماژول رله، تکرار کننده، اعلام کننده، پانل کنترل آتش و سایر دستگاه های امنیتی مرتبط و اختیاری طراحی شده است. برای سیستم کنترل اعلام حریق

 

‌‌‌‌‌BMS & Smart Home:

سامانه مدیریت ساختمان یا بی‌اِم‌اِس که گاهی با عنوان سامانه اتوماسیون ساختمان نیز شناخته می‌شود، یک سامانهٔ مبتنی بر رایانه است که برای کنترل و نظارت بر تجهیزات مکانیکی و الکتریکی درون ساختمان (مانند تهویه، روشنایی، سامانه قدرت، سامانهٔ آتش‌نشانی و ایمنی) در داخل ساختمان‌ها نصب می‌شود.

یک ساختمان هوشمند ساختمانی است که در بر دارنده محیطی پویا و مقرون به صرفه به وسیلهٔ یکپارچه کردن چهار عنصر اصلی یعنی سامانه‌ها، ساختار، سرویس‌ها، مدیریت و رابطه میان آن‌ها است. به عبارت دیگر ساختمان هوشمند ساختمانی است که کلیه اجزای داخلی ان به واسطه‌ای یکپارچه و ایجاد منطقی سازگار با محیط در تعامل با یکدیگرند

سیستم های امنیتی، نظارتی و مخابراتی:

 برای محافظت و مراقبت از افراد، اماکن، ساختمان‌ها، مغازه‌ها، فروشگاه‌ها و.. میباشد.

بخش های سیستم امنیتی و نظارتی :

نظارت تصویری

آنتن مرکزی

سیستم کنترل دسترسی

امنیت محیطی

 کنترل ورود و خروج

 هشدار نفوذ

 ضد سرقت

طراحی و اجرای گاز رسانی صنایع عمده و مجتمع ها:

گاز طبیعی به کمک تأمین‌کننده به منازل میرسد. برای افزایش ایمنی و تشخیص بهتر آن در صورت نشت، با ترکیباتی آن را بودار می کنند. البته در این سیستم فشار گاز نیز کاهش می‌یابد، چرا که این ماده از سیستم با خط لوله بزرگتر به سیستمی با حجم کمتر تزریق می‌شود.در توضیح ‌تأسیسات گازرسانی چیست، اشاره به این نکته که کلیه ‌‌تاسیسات گازرسانی در زیر زمین دفن می‌گردد، نیز ضروری است. این سیستم از فولاد و هم چنین از عایق‌بندی ضدخوردگی برای مقابله با خوردگی و یا جریان‌های خارجی در تهیه آن استفاده می‌گردد. البته سایر روش‌های محافظت الکتریکی نظیر کاتدی، زمینی، آسترهای محافظ و … نیز در آن استفاده می‌گردد.

حفاظت کاتدیک:

حفاظت کاتدی عبارت است از جلوگیری یا کاهش سرعت خوردگی فلزات توسط اعمال یک جریان الکتریکی خارجی (یکسو) یا تماس آن با یک آند از بین رونده، روی سطح فلز مورد نظر که دارای مناطق کاتدی و آندی باشد (در مناطق آندی خوردگی صورت می‌گیرد). در این حال مناطق آندی تبدیل به کاتد شده و در نتیجه دستگاه یا شبکه مورد نظر کلاً کاتدی می‌شود خدمات شرکت دانشکار صنعت بنا به این شکل میباشد.